Asteroidy, Komety a jiný vesmírný bordel

Primary tabs

Omlouvám se za založení tohoto tématu ,ale mohl by se někdo povaný vyjádřit k tomuto článku: http://www.blesk.cz/Clanek54160.htm

Já vím, je to Blesk, ale stejně mě to zajímá.

Zajímavý článek o planetce 2010 AL30 je

[url]http://www.scilogs.eu/en/blog/go-for-launch/2010-01-12/close-asteroid-en... [/url]

Zejména graf přinlížení k Zemi v minulosti.

Pokud někdo preferuje němčinu, pak tady:

[url]http://www.kosmologs.de/kosmo/blog/go-for-launch/allgemein/2010-01-12/mo... [/url]

Podle rozboru JPL však úbahy o pozemském původu těůesa jsou s velmi vysokou pravděpodobností liché.

Byla vydána závěrečná zpráva komise NAS k problematice ochrany proti hrozbě od asteroidů. Ke stažení (pdf) zdarma na

[url]http://books.nap.edu/catalog.php?record_id=12842 [/url]

K diskusi o Apophis a "ruské iniciativě" doporučuji také ČT24,Milenium 10.2.2010:

http://www.ceskatelevize.cz/program/10252610809-10.02.2010-11:35-24-mile...

Kvuli vedeckemu prinosu by melli na povrch "usadit" vedeckou laborator s vrtaci sondou, pricemz by "satelitni talire" teto vedecke sondy meli byt alespon 3 vhodne usazene na ruznych koncich asteoridu tak, aby nebyl prerusen tok dat samotnou rotaci telesa. Samozrejme by vse bylo propojene "dlouhym dratem" ci radiem (pokud bude opticka viditelnost).

Pripadne v budoucnu teleso tohoto kamene "provrtat" a udelat tam dlouhodobejsi zakladnu.

Část družice KOSMOS 2421 zřejmě dopadla na Mexiko:
http://www.exoplanety.cz/2010/02/exkluzivne-mexiko/

írsko tentokrát "prírodnina"
http://www.astro.cz/clanek/4165

[quote]Část družice KOSMOS 2421 zřejmě dopadla na Mexiko[/quote]
Dle SPACE 40 družice zanikla 2008-03-14.
3 tunová družice se rozpadla na 300 fragmentů. A takovéto úlomky by určitě v atmosféře shořely a nemohly vytvořit 30metrový kráter.
Obrázky družice viz.:
http://www.livescience.com/blogs/author/tariqmalik/
http://kbarsenal.ru/im/foto/f/007.jpg

[quote][quote]Část družice KOSMOS 2421 zřejmě dopadla na Mexiko[/quote]
Dle SPACE 40 družice zanikla 2008-03-14.
3 tunová družice se rozpadla na 300 fragmentů. A takovéto úlomky by určitě v atmosféře shořely a nemohly vytvořit 30metrový kráter.
Obrázky družice viz.:
http://www.livescience.com/blogs/author/tariqmalik/
http://kbarsenal.ru/im/foto/f/007.jpg [/quote]

Nekdy je vhodne docist clanek do konce....

"Čínská raketa jen o chlup minula evropskou družici Envisat"
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/193249-cinska-raketa-jen-o-chlu...

[quote]"Čínská raketa jen o chlup minula evropskou družici Envisat"
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/193249-cinska-raketa-jen-o-chlu... [/quote]

Originální zpráva je od Leonarda davida a byla publikována 2010-02-23

[url]http://www.space.com/missionlaunches/space-debris-getting-messier-100223... [/url]

Úhybné manévry v roce 2009, zmiòované v článku, jsou podrobněji popsány v článku na str. 2 nejnovějšího čísla ODQN, které v PDF lze stáhnout na

[url]http://orbitaldebris.jsc.nasa.gov/newsletter/pdfs/ODQNv14i1.pdf [/url]

Poslední incident s Envisatem se asi objeví v druhém letošním čísle ODQN, které by mělo vyjít v dubnu t.r.

Ještě biografické informace o prof. Klikradovi:

[url]http://www.ilr.ing.tu-bs.de/dasinstitut/mitarbeiter/HeinerKlinkrad/index... [/url]

"Maličká košická tunguzka"

bola naozaj "mališká"
už na strednom slovensku, o nej nikto nič nepočul..
a prial by ste niekomu, naozaj ve¾kú "tunguzku"?

v KE bolo skoro zatiahnute preto som ani vonku nepozeral .. no zhruba v tom case ma prekvapil zablesk ktory sa siril odniekial z vonku ... napadlo ma ci to nieje nejaky trulo co sa otaca na parkovisku na novom BWM a svieti mi do izby halogenami ... alebo ci to nieje burkovy blesk bol to vsak dost dlhy zablesk .. tak som si povedal ze pockam na hrom ten prisiel ale dost neskoro ... hened som sa cudoval ze co to je za blbost vo february bliskat sa ale uz som vydel seliake psie kusy pocasia tak som to nechal byt ... rano som sa potom dozvedel ze to bol bolid .. pekneee a ja som ho nevydel :(...

[quote]prial by ste niekomu, naozaj ve¾kú "tunguzku"? [/quote] :D
to vieš, že nejaké terče by sa našli.

[quote]"Maličká košická tunguzka"

bola naozaj "mališká"
už na strednom slovensku, o nej nikto nič nepočul..
a prial by ste niekomu, naozaj ve¾kú "tunguzku"? [/quote]

Já jsem byl zrovna v Maďarsku,kousek od Egru a viděl jsem to

a jéje náhrada za GW a IPCC sa nám asi vyk¾ula na svetlo

http://www.osel.cz/index.php?clanek=4931
Je zneklidòující, jak se mediální prohlášení kolem panelu chicxulubského asteroidu podobají výrokům kolem klimatického panelu. Podle panelu a médií by teď mělo být vše naprosto jasné a chicxulubský kráter byl pasován na jedinou rozhodující příčinu křídového vymírání.

Zároveò není tajemstvím, že za hypotézou s asteroidem může stát zákulisní politika, v níž má prsty NASA a mnozí další. Přehnané zdůrazòování role asteroidů v pozemském vymírání by v takovém případě bylo součástí lobbingu ve prospěch financování průzkumu Sluneční soustavy. Obrana proti kosmickému smetí je nepochybně chvályhodná, neměla by se však prosazovat na úkor seriózního výzkumu dávných vymírání.

Zdá sa že "klimatologický štýl" boja o granty a finacovanie určitých oblastí výskumu sa evidentne ujíma aj v iných vedách.

"klimatologický štýl" je len jedným s prejavov stavu spoločnosti, v ktorej sa ujalo presadzovanie názorov nátlakovými skupinami
http://www.noveslovo.sk/archiv/1999-23-24/str38.html Nátlakové skupiny - svetlá a tiene
zakladanie záujmových združení patrí k "pilierom" demokracie, ale ako všetko v nej môže zvrhnú na patologický jav
pretože nátlakové skupiny sa dajú rozdeli do dvoch kategóri a. ekonomické (odbory, zamestnávate¾ské organizácie, rôzne profesijné združenia, obchodná komora) b.kultúrne (náboženské)
patologický stav pre spoločnos nastáva vtedy, keď nejaká skupina patrí do obidvoch týchto kategórií..

toto vlakno je asi najvhodnejsie,
i ked neviem ci hviezdu je vhodne oznacovat za "bordel"

http://www.novinky.cz/veda-skoly/194900-vesmirem-pluje-oranzovy-trpaslik...

Gliese 710..
má rozhodi Oortov mrak a spusti nové obdobie "ve¾kého bombardovania"

http://en.wikipedia.org/wiki/Gliese_710
Jedno je asi jasné. Sluneční soustava jako stabilní soustava po miliony až miliardy let tímto objevem v podstatě padá.
Další otázkou je, jestli tyto trpaslíci tvoří se Sluncem vícehvězdný systém nebo ne.

Zrušte poplach... :D
k priblíženiu dráh dôjde o 1 360 000 rokov a najväčšie priblíženie bude 0,337±0,177 pc (asi 1,1 svetelného roku)
Na desivé kozmické bombardovanie kométami vyhodenými z oortovho oblaku si bude potom treba ešte chví¾u počka - asi tak 50 milionov rokov [Upraveno 16.3.2010 Alchymista]

[quote]Zrušte poplach... :D
k priblíženiu dráh dôjde o 1 360 000 rokov a najväčšie priblíženie bude 0,337±0,177 pc (asi 1,1 svetelného roku)
Na desivé kozmické bombardovanie kométami vyhodenými z oortovho oblaku si bude potom treba ešte chví¾u počka - asi tak 50 milionov rokov [Upraveno 16.3.2010 Alchymista] [/quote]

Bijte na poplach ... :D
Vnejsi oblast Oortova oblaku je do 200 000 AU
1 AU = ~8 svetelnych vterin = ~18 svetelnych dni
Parsec = ~ 3,6 svetelneho roku

Tedy 22x vetsi vzdalenost

Otazkou je, jak objekty gravitacne velice slabe svazane se slunecni soustavou zareaguji na "blizky" prulet takoveho telesa. Bude mit jeho gravitacni pole nejaky vliv ?
V te dobe si tusim uz lidsky druh nebude existovat, takze nas to asi nemusi trapit. Rozhodne, pokud se lidstvo bude snazit prezit bez expanze.

[quote][quote]Zrušte poplach... :D
k priblíženiu dráh dôjde o 1 360 000 rokov a najväčšie priblíženie bude 0,337±0,177 pc (asi 1,1 svetelného roku)...[/quote]Bijte na poplach ... :D
...Otazkou je, jak objekty gravitacne velice slabe svazane se slunecni soustavou zareaguji na "blizky" prulet takoveho telesa. ... [/quote]
Analyzujte poplach.
...Urcite sa da vypocitat nielen kto k nam prileti, ale aj kto od nas uz odlieta.
Planety ostali relativne v rovine, takze treba zistit, ci porovnatelny objekt preletel v porovnatelne ocakavanej vzdialenosti. A pripadne ci z nasledneho obdobia pochadzaju aspon nejake zaujimave kratery.

Mozme povedat, ze od vzniku Slnecnej sustavy neletelo okolo nic so zasadnym vplivom na system planet?

Rozumná teorie. Zpětnými pohyby by se dalo zjistit, co nás kdy minulo. Opravdu špatné období bylo pozdní bombardování, a tam převažuje teorie o vlivu synchronizace Jupitera a Saturnu. Vzhledem k nepřesnosti pohybů a polohy hvězd v dávné historii je to ale nad naše možnosti - přesná poloha hvězdy před 10 milióny let bude 10x nepřesnější, než je současná předpověď pro Gliese na 1 milión let - tedy +-1,7 pc, i desetkrát přesnější informace by byla k ničemu, my potřebujeme vědět -65 mil. let a -230 mil. let.

[quote]1 AU = ~8 svetelnych vterin = ~18 svetelnych dni [/quote]
Cože??? :o Zkuste to znovu... ;)

[quote][quote]1 AU = ~8 svetelnych vterin = ~18 svetelnych dni [/quote]
Cože??? :o Zkuste to znovu... ;) [/quote]

Omlouvam se za spatnou formulaci (ruce rychlejsi jak hlava)

Spravne to melo byt:
1AU = ~8 svetelnych vterin (jestli si dobre pamatuji, svetlo ze Slunce doleti za 8 sec)

Nasledne pro vnejsi okraj Oortova oblaku vychazi
200 000 AU = ~18 svetelnych dni

8 je spravne. skus jednotky.

Tak ma napada,
Ak nejaka hviezda preleti okrajom nasho Oorthovho oblaku, pokial bude siahat jej oblak?
A z coho bude zlozeny?

[quote]8 je spravne. skus jednotky. [/quote]

Nasadim si saskovskou cepici a zacnu recitovat - nespolehej na pamet, pocitej ;o)))

Mate pravdu, omlouvam se jeste jednou vsem okolo.
Slunce je vzdaleno 8 a pul svetelne minuty, nikoliv vteriny.

Ve vysledku to je pak cele jinak:

Vnejsi okraj Oortova oblaku ~ 200 000 AU je ekvivalentni nikoliv 18, ale 140 svetelnym dnum.

bad day ;)

pokoj, nenechaj sa vyprovokovat kamaratmi. :)

200 000 AU x 8,3min = 1667000 min
1667000 /60 /24 = 1157 dni
1157 /365 = 3,1 ly

ten trpazlik nam Oortov oblak asi trochu "preorganizuje".
(ak nam aspon nieco z neho necha)

Oortovo mračno může být ještě podstatně větší než předpokládáme, např. vnější oblast by měla dokonce kolidovat s podobným mračnem nejbližší hvězdy(Alfa Centauri), materiál v našem Oortově mračně by neměl být 100% stejného původu jako tělesa sluneční soustavy. Takže ten rozměr je asi větší než nějaké světelné hodiny či dny, týdny atd...Otázka je zda k "promíchání" je potřeba nějaké těleso jako zmíněný trpaslík či se Oortova mračna promíchávají přirozeně.

To je vec dohody. podobne moznme meditovat nad hranicou atmosfery Zeme. 100km? 1200km?
Tiez atmosfera Slnka,...
Zavisi od pomenovavaneho deja.

Takze pre podstatny vpliv na nas planetarny system staci mozno i 70 000 AU.

[quote][quote][quote]1 AU = ~8 svetelnych vterin = ~18 svetelnych dni [/quote]
Cože??? :o Zkuste to znovu... ;) [/quote]

Omlouvam se za spatnou formulaci (ruce rychlejsi jak hlava)

Spravne to melo byt:
1AU = ~8 svetelnych vterin (jestli si dobre pamatuji, svetlo ze Slunce doleti za 8 sec)

Nasledne pro vnejsi okraj Oortova oblaku vychazi
200 000 AU = ~18 svetelnych dni [/quote]

Ktery kraj Oortova mraku?
Vnitrni (hustejsi) cast zacina na 160000AU a vnejsi (ridka) cast konci na 250000AU.

Pokud "načne" ona hvezda jen tu vnejsi, tak se to da "ustat" ruznyma technologiema pro odklon "kamenu" z drahy Zeme...pripadne preparkovani "kamenu" na stabilni drahy...ci je nasmerovat do Uranu, Neptuna, Saturna a v nejhorsim (kdyz by mrška proletla) do Jupitera.
Ale spis to vidim na dukladnu geologicko-vedecky pruzkum takoveho sutru nekolik let/mesicu/tydnu pred finalnim znicenim/nasmerovanim na stabilni obeznou drahu. Ono se moc casto nepostesti mit moznost prozkoumat kameny a ledovky z ruznych vrstev Oortova mraku. Konec koncu nez by onen objekt pretal obeznou drahu Xeny, tak to potrva jeste dalsich nejmene 240000 let od doby kdy takovej objekt vyrusi ze stabilni obezne drahy v Oortove mracnu cizi "pruletova" hvezda.

Dle meho soudu, nejen kosmicke technologie lidstva tou dobou budou na takove urovni, ze detekuji kazdy sutr nad 300m hluboko za obeznou drahou Xeny. To uz nemluvim o technologiich, ktere dokazi tekovy objekt omravnit na nove obezne draze nebo nasmerovani do plynoveho obra. Na Mesici je zhruba 3200000 krateru, 78% z nich je z obdobi velkeho bombardovani...nerikejte mi, ze tech par tisicovek objektu jako rasa tou dobou nezvladnem. Dle meho by to tou dobou bylo podobne, jako nepratelsky najezd mimozemstanu.

Ad Gliese 710:

Celý mediální poplach vznikl na základě "novinářské interpretace" publikovaného vědeckého článku

Searching for Stars Closely Encountering with the Solar System
V.V. Bobylev

v plné verzi ke stažení na

[url]http://arxiv.org/PS_cache/arxiv/pdf/1003/1003.2160v1.pdf [/url]

v němž jsou popisovány některé výsledky počítačových simulací pohybu blízkých hvězd vzhledem ke sluneční soustavě v období od -2 Myr do +2 Myr kolem současnosti. Simulace vycházejí z revidovaných a aktualizovaných dat katalogu Hipparcos.
Pro zjednodušenou simulaci relativního pohybu (pohyb cizí hvězdy vzhledem ke Slunci se bere jako rovnoměrný po epicyklu, veškeré gravitační a jiné vlivy se neuvažují) bylo vzato celkem přibližně 35 tisíc hvězd se známými radiálními rychlostmi, nacházejícími se v okruhu 30 pc (parseků, tj. cca 100 sv. let) kolem nás. Z nich 15 (slovy patnáct) se v uvedeném rozpětí uvedených 4 milionů let přibližilo nebo se přiblíží k Slunce na vzdálenost menší než 2 pc.

Co se týče GL-710: Bylo uděláno milion simulací, s počátečními podmínkami náhodně rozházenými na základě pozorovacích chyb družice Hipparcos (Monte Carlo metoda). Z ních vyšlo, že

a) minimální vzdálenost průletu je 0.311 ± 0.167 pc
b) doba průletu 1447 ± 60 tísíc roků od současnosti
c) pravděpodobnost, že proletí Oortovým oblakem (tj. přiblíží se na méně než 0,48 pc) je 86 %
d) pravděpodobnost, že se přiblíží na méně než 0,005 pc (což je vzdálenost, kdy by mohla gravitačně ovlivnit pohyb těles v Kuiperově pásu) je 0,01 % (P=1 x 10^-4).

Předchozí výpočty na základě starších dat udělané týmem, který vedl Garcia-Sanchez (v roce 2001), odhadovaly pro GL-710 minimální vzdálenost 0.34±0.18 pc a dobu průletu 1358±41 tisíců let.

Další hvězda, která se k nám přiblíží, je Proxima Centauri, ale proletí v přibližně v trojnásobné vzdálenosti 0.890 ± 0.019 pc, ale hodně brzo: za 27.4 ± 0.1 tisíc let.

Dekujem Vitku za danou informaci.
Kazdopadne je tu otazka, jak si s tim poradi lidstvo v te dane dobe.
Je jasne, ze prulet hvezdy "okolo" nakopne parset "kamenu" k ceste do vnitrnich casti SOL.
A tudiz tady je otazka...na telo..na tebe Vitku.
Co si myslim o moznostech lidstva v te dobe?
Myslis, ze ma predchozi dedukce o pokrocile technicke civilizaci, ktera posle "kameny" do vecnych lovist je spravna?

[quote]Dekujem Vitku za danou informaci.
Kazdopadne je tu otazka, jak si s tim poradi lidstvo v te dane dobe.
Je jasne, ze prulet hvezdy "okolo" nakopne parset "kamenu" k ceste do vnitrnich casti SOL.
A tudiz tady je otazka...na telo..na tebe Vitku.
Co si myslim o moznostech lidstva v te dobe?
Myslis, ze ma predchozi dedukce o pokrocile technicke civilizaci, ktera posle "kameny" do vecnych lovist je spravna?

[/quote]

Když jsem dneska večer poslouchal politiky (Moravec ve speciálu z Hradce Králové), tak vůbec nezuším, zda lidsvo vydrží sto let, když se ani 6 politiků na podiu nedomluví, a tom téměř půldruhém milionu nemluvě...

Ale vážně: bude vůbec existovat člověk jako živočišný druh a bude se dále vyvíjet? Pakliže ano, pak bude mít technické prostředky, které dnes naprosto nemůžeme odhadnout, ale zřejmě nebude pro něho problém kontrolovat celý prostor sluneční soustavy. Jak? Na to vám samozřejmě neodpovím.

[quote]
Když jsem dneska večer poslouchal politiky (Moravec ve speciálu z Hradce Králové), tak vůbec nezuším, zda lidsvo vydrží sto let, když se ani 6 politiků na podiu nedomluví, a tom téměř půldruhém milionu nemluvě...
[/quote]

Zcela souhlasim. Pokud clovek jako zivocisny druh bude cilene omezovat svoji expanzi a prodavat sve cile za "chleb a hry", lidstvo musi zakonite vyhynout. To je pouze otazka casu. Clovek zatim uspel, protoze se snazil rozsirovat svoji niku, coz platilo jeste pred 40 lety. Snad to je jen docasny jev.

možno to s touto témou súvisí len úzko..
ale práve na tento rok pripadne výnimočné výročie, v roku 1710 istý Thomas Newcomen skombinoval nieko¾ko technológií a stvoril, prví prakticky využite¾ný motor..
tri storočia priemyselnej éry, a neustále sa zrých¾ujúcej technologickej revolúcie
aj keď má niekto dojem že práve dnes, sa tá neúprosná technologická transformácia zastavila (občas sa to vraj stáva byrokratom na patentnom úrade, ale častejšie politikom, a ešte častejšie šaržiam v armáde), tak sa mýli iba sa jej ažisko presunulo tam kde ho nevidia a nevnímajú

dokázal som si ja predstavi keď som v socíku chodil na základku, že jedného dòa budem sedie pri stole pred sebou ma zariadenie v ktorom sa budú da pozera filmy (ktoré sú fyzicky uložené na opačnej zemskej pologuli), bude pripojené na iné zariadenia ktoré budú schopné automaticky preklada text?
nedokázal.. a momentálne som príjemne prekvapený

ja si myslím že ¾udstvo (alebo to na čo sa premení) tu bude aj o miliardu rokov, nieto o milión, dokonca si myslím že sa ¾udstvo rozdelí v druhotnej riadenej postevolúcii na nieko¾ko "rás" ktoré budú tak odlišné, a budú ma tak rozdielne vnímanie reality, že akáko¾vek komunikácia medzi nimi bude takmer nemožná..

bude v tej dobe ešte existova ortov mrak?
možno už dávno bude "vyažený" a všetka jeho hmota bude premenená na oblak inteligentných strojov, nadaných spoločným vedomím

jeden kandidát je tu:
[img]http://www.newscientist.com/data/images/ns/cms/mg20327185.100/mg20327185... [/img] hmlovina cygnus
http://en.wikipedia.org/wiki/Dyson_sphere

V historii nalezneme řadu případů, kdy vyspělá kulturní civilizace na vrcholu svého rozvoje bez zjevných příčin kolabuje, rozpadá se, drobí se a přestává existovat jako funkční celek. Ano, často to byly epidemie, dobyvatelé, klimatické změny [viz nedávný příspěvek Adolfa v tématu Slunce a klima], ale v některých případech možná jen zkrátka usnuli na vavřínech, jak se říká. "Řadoví členové" ztratili chu či možnost ovlivòovat směrování své kultury a "vedoucí členové" ztráceli zájem o budoucnost.
Historie je plná vlnkovitých křivek vývoje, vzestupů a pádů celých mocných civilizací. Nejedná se o rovnoměrný plynulý vzestup. Vypadá to, že každé říši bylo předem souzeno jednou se rozpadnout a zaniknout.
Obávám se, že některé rysy společnosti stagnující na vrcholu svého rozvoje vidíme čím dál více kolem sebe:
Někde velmi zhruba od první žárovky a parního stroje apod. naše civilizace neustále zrychlovala svůj vývoj, táhla ji věda. Rostla kvalita života, obživa byla stále snadnější, lidí přibývalo, přibývalo i těch nadprůměrně chytrých, kteří to hnali zase více dopředu a nahoru.
Dnes je věda i běžná technika denní spotřeby již natolik složitá, že jí rozumí stále menší procento populace. Stále méně lidí se o to porozumění i snaží. Udělejte si anketu na ulici o tom, jak funguje mobil, co a proč je uvnitř počítače, auta apod. Pro čím dál více lidí je proto snadné např. naletět různým šarlatánům prodávajícím nesmysly zabalené do rádoby vědecké terminologie. Lidé ztrácejí racionalitu. Snadno jsou ovlivnitelní nesmysly. Celé směřování naší civilizace je schopna odvrátit od reality malá skupina lobbistů směrem ke svému byznysu, aniž by si toho někdo pořádně všiml (výrobci zářivek, biopaliv a za všechny IPCC). Je velmi snadné si představit, že lidstvo ani nezahájí dobývání vesmíru a pomalu zastaví svůj technický pokrok. Již desítky let je blokován rozvoj jaderné energetiky (Greenpeace) a dokud je uhlí a ropa, spokojeně si je spalujeme. O zásadních věcech čím dál více rozhodují neodborníci. Díky zaběhlým demokratickým mechanismům rozhoduje snadno manipulovatelná většina. Zahazují se historické zkušenosti a znovu se začíná naostro experimentovat se socialismem, tentokrát již v nadnárodním měřítku. To bude znamenat další stagnaci, nejprve v ekonomice a následně i v technice a vědě. Vystrašeni politickou hyperkorektností se mlčky necháme převálcovat islámem. Již dva tisíce let vedené náboženské války se rozšíří na většinu světa. Reálné používání jaderných zbraní v nich je jen otázkou času, a to kratšího, než si většinou myslíme. Je vlastně jedno, jestli jako lidstvo přežijeme tyto nekonečné války, protože lidstvo bude představovat možná jen hrstka džihádistů. Vymřou nejpozději s vyčerpáním zásob uhlí a ropy. Pokud by se Afrika dokázala ubránit nájezdům předvídavých válečných utečenců, mohly by tam přežít některé kmeny. Tisíce let jim stačily oštěpy a luky a slaměné chýše a budou jim stačit i nadále. Nikdy neuvěří, že Měsíc je něco, kam se člověk může dostat.

MIZ, tema je vesmirny bordel a nie eurobordel. :D

Ale ked si uz temu nacal ako si predstavujes funkcnu spolocnost v buducnosti? [Editoval 18.3.2010 martinjediny]

Jenomže to, co funguje a je tržně zajímavé, se udrží vždy - tedy i rakety vynášející meteo a GPS družice, jaderné zbraně u států, které je mají, bez ohledu na Greenpeace a spol. O otázkách národní bezpečnosti občané nerozhodují. Takže schopnost sestřelovat vesmírné šutry lidstvo neztratí. V severním zemích se islámu nikdy moc nedařilo, uvidíme, co s ním za 20 let provede internet.

[quote]V severním zemích se islámu nikdy moc nedařilo, uvidíme, co s ním za 20 let provede internet. [/quote]

Mno, švédské Malmö je nebezpečné město, kde švédská vláda ztrácí kontrolu nad muslimskými čtvrtěmi. V reakci na to sílí ve Švédsku fašisticko-nacionalistické tendence. Kdo vyhraje? A není to v důsledku jedno? Někoho neuvěřitelně inteligentního napadlo, že by přistěhovalci měli mít všechna práva jako "domorodci"(jak jim mám říkat?). S takovou bych si měl zřejmě rychle koupit korán a kobereček... :(

Zombie satelit ohrožuje planetární orbitu

Komunikační družice Galaxy 15 přestala odpovídat na pozemní příkazy. Na orbitě ve výšce 36 000 km nad Zemí se nebezpečně přibližuje k dalším satelitům. Její provozovatel Intelsat si s ní neví rady. Mohou se objevit výpadky satelitního televizního vysílání.

Srážka zatím nehrozí. Zatím...
Zatím však nehrozí žádná srážka. U neovladatelné družice k tomu však dříve nebo později zřejmě dojde. Buď se srazí s jiným funkčním satelitem, nebo narazí do tzv. kosmického smetí a připojí se k němu.

http://technet.idnes.cz/zombie-satelit-ohrozuje-planetarni-orbitu-f2y-/t...
fakt dobrý titulok

Bylo objeveno další těleso na heliocentrické dráze pravděpodobně umělého původu. Bylo nalezeno dne 2010-05-16 a dostalo označení 2010 KQ jako planetka, pohybující se po dráze jen nepatrně se lišící od dráhy Země sluneční soustavou (doba oběhu 1,04 roku). V blízkosti Země se bude pohybovat zhruba do října t.r., kdy se vzdálí mimo dosah pozemských dalekohledů. Počítá se s tím, že přesná astrometrická měření budou moci stanovit vliv tlaku slunečního záření na toto těleso a tak odhadnout jeho hmotnost, což by mohlo přispět k potvrzení odhadu, že se jedná o prázdný raketový stupeò.

Jeho dráhu zatím nebylo možno stanovit tak přesně, aby se podařilo ho ztotožnit s nějakým konkrétním startem, ví se jen, že se naposley pohybovalo v blízkosti Země někdy v roce 1975. Jeho spektrální charakteristiky se nepodobají žádnému z chemických a mineralogických typů planetek, zato dobře odpovídá jeho světlo světlu odráženému stupni nosných raket.

Blízká dráha dává šanci asi 6 %, že se se Zemí srazí v období od 2036 do 2070, ale protože ani v případě, že by šlo o přirozený objekt, jehož rozměry by byly maximálně málo metrů, nenapáchal by žádné škody, protože by se rozpadl a shořel v atmosféře.

Viz

[url]http://neo.jpl.nasa.gov/news/news168.html [/url]

[url]http://www.minorplanetcenter.org/mpec/K10/K10K15.html [/url]

pomenovanie "zombiesats" sa ujalo
tu je celkom obsiahli článok o galaxy 15
http://www.thespacereview.com/article/1634/1
[img] http://www.thespacereview.com/archive/1634c.jpg[/img]
pod¾a údajov v článku je už dnes na geo viac šrotu ako funkčných satelitov

Kongres navrhl komisi ke studiu hrozby dopadu asteroidu

By Leonard David
SPACE.com's Space Insider Columnist
posted: 19 July 2010
01:40 pm ET

Zákonodárci věnují nově pozornost tom, jak nejlépe Zemi zaštítit před zlým dnem – zásahu asteroidem nebo kometou, která má naši planetu v záměrném kříži.

Nový návrh zákona představený Kongresu navrhuje ustanovení vládou sponzorované komise ke studiu hrozby kolize větší kosmické skály se Zemí a toho, jak jsme připraveni – jako země i jako planeta – abychom tomuto nebezpečí čelili.

Ozývá se stále sílící chorál obav z Objektů blízkých Zemi čili NEO – ohledně jejich sledování a řešení těchto Zemi hrozících nevítaných hostů.

Ačkoliv roční pravděpodobnost toho, že Země bude zasažena velikým asteroidem či kometou je malá, důsledky takové kolize jsou tak kalamitní, že je moudré vyhodnotit povahu takového hrozby a připravit se na to, co s tím dělat, říkají experti.

Minulý měsíc reprezentant Dana Rohrabacher (R – CA) navrhl Kongresu nový zákon H.R. 5587 nazvaný: „Ustanovení komise Spojených států k Obraně planety a dalším účelům.“

Návrh byl poukázán Komisi pro vědu a technologii, v níž Rohnabacher slouží jako člen. Na obou stranách uličky se teď těší na nápady komise.

Připravenost planety

„Potřebujeme přijmout další kroky,“ řekl Rohrabacher SPACE.com. „Náš výzkum NEO a program sledování spěje k pohybu vpřed, ale nikdo za ochranu nepřebírá odpovědnost. Mám větší důvěru než kdykoliv před tím v naši schopnost identifikovat potenciální hrozby od asteroidů a komet, ale pro budoucnost lidstva je kritické, abychom vyvinuli schopnosti se chránit před takovými hrozbami.“

Rohrabacher řekl, že Komise k Obraně planety, kterou navrhuje, zreviduje připravenost naší planety na dopad a učiní doporučení jak vyvinout adekvátní systém reakce na tyto hrozby.

Jak je v návrhu zákona nastíněno, účelem komise by mělo být:

• Určit schopnosti orgánů vlády Spojených států, nevládních organizací, cizích vlád a subjektů a mezinárodních těles detekovat, charakterizovat a neutralizovat potenciálně nebezpečné Objekty blízké Zemi.
• Identifikovat a vyhodnotit role a odpovědnosti orgánů vlády Spojených států při detekci, charakteristice a neutralizaci potenciálně nebezpečných NEO.
• Určit působnost Spojených států při vedení mezinárodního úsilí k detekci, charakteristice a neutralizaci potenciálně nebezpečných NEO.
• Vytvořit pomocí vlády Spojených států a cizích analýz, studií a hodnocení úsilí bez duplicit činností k určení současných a potřebných charakteristik NEO a schopností ke zmírnění škod.
• Identifikovat a ohlašovat vývoj technologií potřebných k zajištění efektivní ochrany planety před nebezpečnými NEO a
• Vyšetřovat a hlásit presidentovi a Kongresu svá zjištění, závěry a doporučení k nápravným opatřením, jež je možno přijmout k zajištění obrany planety.

Jednou z funkcí navržených sedmi členů komise je vyhodnotit současnou schopnost technologií Spojených států a cizích zemí k obraně naší planety. Technologie, které by mohly pomoci bojovat proti hrozbě NEO včetně schopností modelování a simulací stejně jako nukleárních zařízení, vysoce úderných explozivních systémů a laserových systémů.

Návrh zákona rovněž vyžaduje pro komisi rozpočet „nepřekračující“ 2 miliony dolarů.

Neočekávaný dopad

Iniciativa Rohrabachera se připojuje k sílící vlně zájmu o NEO.

Např. počátkem tohoto roku prestižní Národní výzkumný výbor vydal zprávu o Obraně planety Země: Přehled objektů blízkých Zemi a strategie zmírnění hrozby. Tuto studii provedli spojenými silami NASA a U.S. Kongres.

Bílý dům se zapojil do agendy identifikace, aby se přidal k odpovědnosti za zmírnění hrozby NEO.

Podobně Poradní výbor NASA k ad-hoc operativním skupinám obrany planety též souhlasí s dalšími kroky.

Při projevu v Kennedyho kosmickém středisku NASA letos v dubnu nastínil president Barack Obama plány pro NASA, jež zahrnovaly vyslání expedice astronautů na asteroid do roku 2025. Takováto cesta by mohla vědce velice poučit o kosmických skalách, včetně znalostí, jež by mohly pomoci zabránit kalamitním kolizím s jednou z nich.

Navíc Obamova administrativa právě vydala Národní kosmickou politiku apelující na prosazování schopností kooperace s dalšími ministerstvy, agenturami a komerčními partnery „k detekci, sledování, katalogizaci a charakteristice objektů blízkých Zemi, za účelem snížení rizika poškození lidstva neočekávaným dopadem na naši planetu a identifikací potenciálních planetárních objektů bohatých na zdroje.“

Ze svého pohledu dochází Rohrabacher k závěrům: „Víme, že tato hrozba je reálná. Země byla již mnohokrát zasažena zkázou v rozsahu od lokální přes regionální až k případům planetárního rozsahu. Je jen otázkou času, kdy se takto hrozba opět objeví a my musíme být připraveni.“

[img]http://i.space.com/images/asteroid-earth-100625-02.jpg[/img]

Umělecký pohled na ničivý dopad asteroidu na ranou Zemi. Na jednu stranu je roční pravděpodobnost zásahu Země velkým asteroidem nebo kometou extrémně malá. Na druhou stranu důsledky takové kolize by byly tak velké, že se věnuje větší pozornost vyhodnocování povahy takové hrozby a přípravě, jak si s ní poradit.
[img]http://i.space.com/images/091123-asteroid-itokawa-02.jpg[/img]

Obrázek asteroidu Itokawa vyfocený japonskou kosmickou lodí Hayabusa v roce 2005.

Originál a odkazy:
http://www.space.com/news/earth-asteroid-impact-congress-commision-10071...

[quote]...Umělecký pohled na ničivý dopad asteroidu na ranou Zemi. ... [/quote]
Len pre uplnost: Spravna vyslovnost pre: "Umělecký pohled" je "naivna predstava". :)

Lutetia ve srovnání s dalšími 9 asteroidy a 4 kometami, které byly dosud navštíveny kosmickými sondami: http://www.astro.cz/apod/ obrázek je pěkný a velký, kliknout na něj:-)

Pages